lifeaccording2s

Alla inlägg under juni 2013

Key

Av S - 26 juni 2013 20:26

Nyckeln till kärlek är våra handlingar.
Nyckeln till hat är våra handlingar.
Nyckeln till förlåtelse är våra handlingar.

Sitt inte och vänta på det perfekta tillfället, gör ditt eget perfekta tillfälle.

Av S - 25 juni 2013 23:30

Livet är som en bok. Ofta vill du vända sida för fort, kanske till och med hoppa över ett kapitel. Man vill gärna spola fram.
I vissa sammanhang är det mest bekvämt att bara stanna kvar på samma sida, för att slippa möta vad som kommer på nästa sida, men du måste våga ta ett djupt andetag och vända blad. Man kan varken stanna kvar på samma sida eller hoppa över ett kapitel, det enda du kan göra är att i lugn och ro ta dig framåt, ord för ord. Läsa i den takten du hinner, för egentligen vill du inte missa ett ord, du måste bara våga läsa varje ord. Det är värt det.
xoxo S

Av S - 23 juni 2013 23:49

Från mig till dig, låtarna du somnar in (eller dansar i sömnen) till:

Everybody's waiting, for you to breakdown
Everybody's watching, to see the fallout
Even when you're sleeping, sleeping
Keep your ey-eyes open

Taylor Swift, Eyes Open


Take what you want
Steal my pride,
Build me up or cut me down to size Shut me out but I'll just scream
I'm only one voice in a million,
But you ain't taking that from me

Natasha Bedingfield, Strip Me


So here's my confession
This time, this time
I don't just want you to love me
I wanna be your obsession
This time, this time
I want my name on the marquee
I want you to want me
I want you to need me
I want you to hear my confession
I want to be your obsession

Sky Ferreira, Obsession


No, this is not your legacy
This is not your destiny
Yesterday does not define you
No, this is not your legacy
This is not your meant to be
I can break the chains that bind you

Matthew West, Family Tree

Dessa är bara meningarna jag haft på huvudet hela dagen. Det är låtarna jag ofta lyssnar på. Jag hoppas att låtarna fastnar på ditt huvud också. <3
xoxo S

Av S - 21 juni 2013 16:26

Efter den långa väntan har jag mycket att ta igen. Jag tänkte börja med att avslöja några av mina nuvarande favoritlåtar. De är alla väldigt olika stil men gemensamt har de att dem alla är jättebra och definitivt värda att lyssna på. Kommentera gärna vad som finns på er spellista.
xoxo S

Av S - 21 juni 2013 16:19

Förlåt för att det tagit sådan tid. Jag hade lite tekniska problem och väntade på svar från bloggplatsen men eftersom det tar längre tid än jag väntat mig fortsätter jag ändå. Här kommer den försenade bilden på The Vampire Diaries. Elena (Nina Dobrev) i mitten, Stefan (Paul Wesley) till höger och Damon (Ian Somerhalder, min favorit!!!) till vänster.
xoxo S

Av S - 15 juni 2013 17:03

Av S - 15 juni 2013 16:52

Jag tänkte, att efter några inlägg är det dags för mig att avslöja min största besatthet. En liten belöning för att ni stannat kvar. Om ni läst titeln på detta inlägget vet ni nog vad jag tänker på. The Vampire Diaries. För kanske ett år sedan började det gå på kanal 6, men i brist på tid och lust struntade jag i det fastän jag var lite lockad att se vad det var för något. Jag hade just läst slut sista delen av Twilight och kände mig ensam och i brist på vampyrer att längta efter. För några månader sedan bestämde jag mig för att försöka och se om jag gillade det. Mitt första avsnitt såg jag på datorn tillsammans med min lunch, och det är något jag aldrig glömmer för efter den stunden var jag fast. Hela avsnittet satt jag med ett fånigt leende och beundran i ögonen. Sedan dess har The Vampire Diaries varit en viktig del av mitt liv och jag kan inte hjälpa att jag hela tiden relaterar till det. Innan jag fortsätter tänker jag bara nämna att ja, jag är medveten om att detta är en helt och hållet genomtöntig besatthet, men jag menar det verkligen när jag säger att jag älskar det. För er som har haft oturen att missa det kör jag en snabb genomgång. The Vampire Diaries är en amerikansk tv-serie gjord runt 2012-2013 (skulle jag tro) med huvudpersonerna Elena, Stefan och Damon. Elena är en tjej på 17 år som just förlorat båda sina föräldrar och lever nu i ett hus i Mystic Falls med sin lillebror och sin mammas syster Jenna. Stefan och Damon är två bröder som lever som vampyrer i hemlighet för resten av Mystic Falls befolkning. Kärlek, drama, action, sorg, serien innehåller allt en klassisk tv-serie ska innehålla och den gör dig inte besviken. Med dessa ord avslutar jag detta inlägget, och kom ihåg, om du ger dig in på The Vampire Diaries väg kan du inte svänga tillbaka!
xo S

Av S - 15 juni 2013 16:17

Det finns inget sådant som enkel skönhet. Du kommer alltid att hitta en lös tråd på även den vackraste balklänningen. Du har två val, antingen blundar du för verkligheten och fortsätter att leva i din perfekta lilla värld, eller så accepterar du världen för vad den är. Den är inte felfri, men det gör den inte mindre vacker. Själv är jag den sorts tjej som försöker att dölja felen och visa upp en låtsades perfektion, för jag kan inte acceptera. Det är ditt val som definierar vem du är, vilken sorts person är du?
xo S

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards